100 Jaar Citroën

10
aug 2018
vrijdag

Spetterend feest voor Citroënliefhebbers

Nog een paar weken te gaan en dan is het tijd voor 100 Jaar Citroën op 10, 11, 12 augustus 2018! Het evenement wordt gehouden op Het Eiland van Maurik.

  • Verwachte aantal bezoekers: 10.000 tot 15.000 (in drie dagen)
  • Parkeerplaats voor 1000 auto’s
  • Camping met 500 plaatsten, speciaal deel voor HY bussen
  • Foodplein met ± 10 foodtrucks tussen camping en evenemententerrein en bij het strand
  • Evenemententerrein van ± 18 000m2 met een handelaren/museum tent, ook hier weer voldoende horeca, braderie en brocante markt, activiteiten, handelaren, clubs en het museum.
  • Kofferbaksale, elke ochtend, waarvoor binnenkort kan worden ingeschreven
  • BBQ met bijpassend entertainment op zaterdagavond, prijzen hiervoor zijn €17,50 voor volwassenen en €7,50 voor kinderen tot 12 jaar (inschrijven hiervoor onder ‘Tickets’)
  • Voor het gezin zijn de volgende activiteiten onder professionele begeleiding gratis beschikbaar: boogschieten, kanovaren, touwbruggenparcours. Voor het RIB varen wordt wel een vergoeding gevraagd. Vlakbij het evenemententerrein is er een overzichtelijk strandje voor gezinnen met kinderen.

We zien jullie heel graag komen, schrijf je in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

100 Jaar Citroën

100 jaar geleden was het een roerige tijd in Europa, met de belangrijkste gebeurtenis het eind van de Eerste Wereldoorlog op 11/11/1918, de Duitse capitulatie werd toen getekend in Rethondes. Dit is ook het jaar dat André Citroën een ander product moest verzinnen voor zijn fabriek waar tot dan toe ruim 24 miljoen mortiergranaten werden geproduceerd.

Na de oorlog startte Citroën met zijn meest ambitieuze project: een autofabriek onder de eigen naam ‘Automobiles André Citroën SA’, kortweg Citroën. Eind 1918 was de eerste type goedkeuring een feit, zelfs al in september van dat jaar hebben de eerst journalisten kennis gemaakt met zijn auto’s. In 1919 liep het eerste Type A van de lopende band tegen een voor die tijd revolutionair lage prijs. Via spectaculaire acties in de media wist Citroën de aandacht gedurende de jaren twintig vast te houden.

Om deze mijlpaal te vieren zijn de voorbereidingen nu bijna twee jaar gaande om er een spetterend feest van te maken!

Geen reacties